Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka setter søkelyset på ulike sider ved TV 2 som medieinstitusjon og fjernsynskanal. Den diskuterer fenomener som TV 2 som merkevare, oppmerksomhetsstrategier i TV 2, TV 2s bruk av internasjonale underholdningsformater og TV 2 som allmennkringkaster med folkelig appell. Har register.
Omtale fra forlaget
Etter en langvarig politisk debatt ble Norges andre riksdekkende TV-kanal åpnet i september 1992. På de ti årene som har gått, har TV 2 etablert seg som en moderne mediebedrift og blitt en viktig institusjon i det norske medielandskapet. I denne boken settes søkelyset på ulike sider ved TV 2 som medieinstitusjon og fjernsynskanal. Boken kombinerer historisk kunnskap om TV 2s første tiår, med analyser av kanalens programprofil og fenomener man forbinder med TV 2. Blant de fenomenene som diskuteres, er TV 2 som merkevare, oppmerksomhetsstrategier i TV 2, TV 2s bruk av internasjonale underholdningsformater og TV 2 på nett. Boken inneholder også analyser av flere av TV 2s mest kjente programmer, og setter søkelyset på TV 2 som en allmennkringkaster med folkelig appell. Boken vil være av interesse for alle som ønsker kunnskap om og perspektiver på dagens TV-utvikling. For studenter vil boken gi innspill til hvordan man kan analysere moderne TV-fenomener, TV-sjangrer og enkeltprogrammer. Bokens redaktører og de fleste bidragsyterne er tilknyttet Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo.
Forlag Høyskoleforlaget IJ-forlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788271472207
EAN 9788271472207
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 318
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket