Ergoterapi for barn med cerebral parese

med fokus på mestring og deltakelse

av (forfatter) og Siri Rufsvoll (illustratør).

Communicatio forlag 2006 Innbundet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken beskriver vanlige utviklingsforstyrrelser hos barn med cerebral parese, hvordan disse avviker fra normalutvikling og hvordan det påvirker barnets utvikling. Boken tar også for seg oppgavebasert trening og familiesentrert behandling, gir en innføring i International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). beskriver sentrale tilnærmingsmåter og behandlingsmetoder, samt reflekterer over hvordan ulike metoder som har vært benyttet gjennom lengre tid har påvirket dagens ergoterapitilbud. Det legges vekt på hvordan ergoterapeuten kan kartlegge utviklingsmuligheter og begrensende faktorer hos barn med cerebral parese, som utgangspunkt for utarbeidelse og gjennomføring av en realistisk tiltaksplan. Boken presenterer en ny aktivitetsmodell FFCP, Undersøkelse av Funksjonelle Ferdigheter hos barn med Cerebral Parese, som beskriver fremgangsmåten ved undersøkelse og utforming av tiltaksplan. Boken gir en oversikt over aktuelle undersøkelsesmetoder, klassifisert ut fra ICF. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

"Ergoterapi for barn med cerebral parese" gir en beskrivelse av CP og klassifisering av ulike former. Boken beskriver vanlige utviklingsforstyrrelser hos barn med CP, hvordan disse avviker fra normalutvikling og hvordan det påvirker barnets utvikling. Sentrale teoretiske referanserammer for undersøkelse og behandling blir beskrevet. Med utgangspunkt i bevegelsesvitenskapen beskrives også oppgavebasert trening og familiesentrert behandling. Det gis en kort innføring i ICF - International Classification of Functioning, Disability and Health, som er brukt gjennomgående i boken ved beskrivelse av undersøkelser og tiltak. Boken beskriver sentrale tilnærmingsmåter og behandlingsmetoder, og reflekterer hvordan ulike metoder som har vært benyttet gjennom lengre tid har påvirket dagens ergoterapitilbud. Boken legger vekt på en grundig beskrivelse av hvordan ergoterapeuten kan kartlegge utviklingsmuligheter og begrensende faktorer hos barn med CP, som utgangspunkt for utarbeidelse og gjennomføring av en realistisk tiltaksplan. Boken presenterer en ny aktivitetsmodell, FFCP - Undersøkelse av Funksjonelle Ferdigheter hos barn med Cerebral parese, som beskriver fremgangsmåten ved undersøkelse og utforming av tiltaksplan. Aktivitetsmodellen er utviklet spesielt for barn med CP, men kan også benyttes ved undersøkelse og behandling av barn med andre varig motoriske funksjonshemminger. Boken gir en oversikt over aktuelle undersøkelsesmetoder, klassifisert ut fra ICF.

Bokdetaljer

Forlag Communicatio forlag

Utgivelsesår 2006

Format Innbundet

ISBN13 9788292400258

EAN 9788292400258

Språk Bokmål

Sider 277

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket