Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1

lærebok

programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram

av (forfatter), Reidar Hæhre (forfatter), Lars Ottesen (forfatter), Alf H. Øyen (forfatter) og David Keeping (illustratør).

Økonomiforl. 2008 Heftet

Boken presenterer faget Entreprenørskap og bedriftsutvikling gjennom fire deler. Faktadelen gir basiskunnskap og beskriver sentrale begreper og resonnementer som er nødvendig for å drøfte faglige spørsmål på en saklig måte. Eksempeldelen belyser lærestoffet og gjør det lettere å huske viktige begreper. I kommentardelen blir det gått i dybden av lærestoffet, mens øvingsoppgavene gjør at du raskt får tilbakemeldinger på om lærestoffet sitter. Med stikkordsregister.

Denne boka dekker læreplanen i entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 i programområdet samfunnsfag og økonomi. I faget lærer du hvordan du kan etablere en bedrift og hvordan den kan styres etter at driften er kommet i gang. Markedsføring og økonomiske beregninger knyttet til etablering og drift står sentralt. Du lærer også om bedriftens forhold til samfunnet og om utfordringer i sammenheng med menneskene som jobber i bedriften. Til læreverket er det også utarbeidet digitale tilleggsressurser. De omfatter forskjellige hjelpemidler til faget sommatt regnearkmodeller, utdypende lærestoff og en digital arbeidsbok med blant annet løsningsplass til oppgavene i læreboka. Læreren din kan gi nærmere informasjon om hvordan du får tilgang til ressursene. Du finner også mer om dette på www.okforlaget.no.

Forlag Økonomiforl.

Utgivelsesår 2008