Entreprenørskap i utdanning og opplæring

Gyldendal akademisk 2006 Heftet

Hvordan kan skolen best mulig møte de raske endringer i samfunnet og samtidig etablere gode læringsmiljø for elevene? Gjennom boken fokuserer forfatteren på tre ulike innfallsvinkler til entrepenørskap, nyskaping og gründervirksomhet. Teoretiske perspektiver og konkrete eksempler gir en grunnleggende og helhetlig innføring i nytenkning og entrepenørskap både på elevnivå, lærernivå og organisasjonsnivå. I tillegg inneholder boken eksempler fra andre arenaer. Målgruppen er lærerstudenter, lærere, skoleledere og andre som er engasjert i Ungdomsbedrifter eller Ungt entrepenørskap. Har litteraturliste.

I denne boka fokuserer forfatteren på tre ulike innfallsvinkler til entreprenørskap, nyskaping og gründervirksomhet; - Hvordan kan skolen stimulere barn og unge til å utvikle sine talenter innen entreprenørskap, for å bidra i utviklingen av norsk næringsliv? - Hvordan kan lærere fungere som nyskapende entreprenører i sitt arbeid med å skape et godt læringsmiljø og etablere gode læringsprosesser for elevene? - Hvordan kan skoleledere fungere som forbilder både for lærere og elever, og bidra i utviklingen av skolen slik at den gir god grobunn for læring? Gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler, gir boka en grunnleggende og helhetlig innføring i nytenkning og entreprenørskap både på elevnivå, lærernivå og organisasjonsnivå. Boka gir også eksempler fra andre arenaer.Målgruppen er lærerstudenter, lærere, skoleledere og andre som er engasjert i Ungdomsbedrifter eller Ungt entreprenørskap.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2006