Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boken utvikler forfatterne en didaktikk som er tilpasset den digitale mediekulturen. Videre beskriver de hvordan elevenes egen erfaringsverden kan tas på alvor og brukes som plattform for læringsaktivitetene. Boken har eksempler på undervisningsforløp som viser hvordan IKT kan integreres i læringsprosessene. Gjennom beskrivelser av ulike typer klasseromsundervisning analyserer forfatterne elevenes og lærernes samarbeidsformer og måter de benytter digital teknologi på. Med litteraturliste og stikkord.
Omtale fra forlaget
Hva skjer med elevens læring når IKT tas i bruk i undervisningen? Hvilke konsekvenser får nettbaserte læringsressurser for måten elevene arbeider på? Hvordan mestrer lærerne å komme forventningene om den .digitale skolen. i møte? Forfatterne hevder at klasserommet blir utvidet med et virtuelt rom der elevene kan oppsøke kunnskapsbaser og faglig ekspertise utenfor skolen. I dette rommet kan de dele sine læringserfaringer med andre. Digitalisering i skole og samfunn får konsekvenser for måten lærere underviser på. I denne boka utvikler forfatterne en didaktikk som er tilpasset den digitale mediekulturen. Videre beskriver de hvordan elevenes egen erfaringsverden kan tas på alvor og brukes som plattform for læringsaktivitetene. I boken finner du eksempler på undervisningsforløp som viser hvordan IKT kan integreres i læringsprosessene. Gjennom beskrivelser av ulike typer klasseromsundervisning analyserer forfatterne elevenes og lærernes samarbeidsformer og måter de benytter digital teknologi på.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788205396562
EAN 9788205396562
Språk Bokmål
Sider 242
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket