Endringsledelse

mål og resultatstyring i privat og offentlig virksomhet

av (forfatter) og Johan Olaisen (forfatter).

Fagbokforlaget 1994 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Endringsledelse handler om styring og ledelse av endringsprosjekt med fokus på målstyring, kontrollsystem, visjon, endring og læring i organisasjoner. Denne boka er praktisk orientert, men tar utgangspunkt i eksisterende teorier. Har litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Styring og ledelse av endringsprosjekt blir i litteraturen betraktet som en kompleks og vanskelig oppgave. Både fra akademisk og praktisk hold er mangelen på en helhetlig teori om mål og resultatstyring påpekt. Dette har ført til at forskning omkring mål- og resultatstyring, endrings- og innovasjonsprosesser fra flere hold er definert som en frontlinje innenfor organisasjon og ledelse for 1990-årene og inn i neste århundre. Dette fordi systematiske og kontinuerlige endringer i organisatorisk praksis vil være en forutsetning for å utvikle konkurransemessige fortrinn i en tid med økende endringstakt i omgivelsene. Endringsledelse handler om styring og ledelse av endringsprosjekt med fokus på målstyring, kontrollsystem, visjon, endring og læring i organisasjoner. Boken er praktisk orientert, men tar utgangspunkt i eksisterende teorier. Sentrale spørsmål er: - Hvordan kan vi styre organisatoriske endringsprosesser i en tid med økende kompleksitet og endringstakt i omgivelsene? - Hvordan kan vi utvikle organisasjoner som kan lære, slik at de effektivt oppnår sine mål, og eventuelt endrer disse som en følge av denne læreprosessen? Jon-Arild Johannessen har en doktorgrad i informasjons- og systemvitenskap fra Stockholm Universitet. Han er midlertidig professor ved Siviløkonomutdanningen i Bodø og leder "Konsulenter i Nettverk". Han har skrevet flere artikler i internasjonale tidsskrifter om informasjon, ledelse, organisatorisk læring, endringsprosesser og innovasjon. Johan Olaisen har doktorgrad i informasjonssystemer fra Universitetet i California, Berkely. Han er professor ved Handelshøyskolen BI og er faglig leder for Norges Markedshøyskole. Han har skrevet flere artikler i internasjonale tidsskrifter om informasjon og forretningsstrategi. Olaisen har også i flere år drevet med nasjonal og internasjonal konsulentvirksomhet.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 1994

Format Heftet

ISBN13 9788276740547

EAN 9788276740547

Språk Bokmål

Sider 198

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket