Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en redegjørelse for de strategier og virkelmidler som stat og kommune har brukt for å gjennomføre reformene i norsk skole etter 1945. Den beskriver også hvordan skoledirektørembetet har utviklet seg, og har en kritisk vurdering av overgangen til Statens uttdanningskontor i 1992. Forfatteren drøfter også statlig styring og kommunalt ansvar for grunnskolen.
Omtale fra forlaget
Boka gir en redegjørelse for de strategier og virkelmidler som stat og kommune har brukt for å gjennomføre reformene i norsk skole etter 1945. Den beskriver også hvordan skoledirektørembetet har utviklet seg, og har en kritisk vurdering av overgangen til Statens uttdanningskontor i 1992. Forfatteren drøfter også statlig styring og kommunalt ansvar for grunnskolen.
Forlag Eide forlag
Utgivelsesår 1999
Format Innbundet
ISBN13 9788251405799
EAN 9788251405799
Omtalt tid 1945-1999
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 348
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket