En ny dag for Maggie Sweet

av (forfatter) og Benedicta Windt (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2000 Innbundet

Maggie går rundt og venter på at noe skal skje i livet hennes. Og endelig skjer det noe! Den gamle klassen skal møtes igjen etter tyve år. Snart skal hun stå ansikt til ansikt med sin tapte ungdomskjærlighet, Jerry.

Livet til Maggie Sweet er ikke enkelt. Hun har to oppfarende tenåringsdøtre, en overbærende, snobbete svigermor og en ektemann som lager ukemenyer for å spare på kjøttet.
Er det noe rart at hun bare går rundt og venter på at Livet skal begynne?
Endelig skjer det noe i Maggies liv! Det kommer invitasjon til tyveårsjubileum: Den gamle klassen hennes skal møtes igjen. Snart skal hun stå ansikt til ansikt med sine tapte ungdomsdrømmer - og sin store kjærlighet Jerry.Da Jerry giftet seg med en annen, falt hennes verden i grus, og hun var et lett bytte for Steven som var ti år eldre enn henne og sa at han elsket henne. Etter tyve års ekteskap er han ikke lenger hennes ridder og beskytter - han er i det hele tatt ganske utålelig. Jubileumsfesten er like rundt hjørnet, og hvem vet hva som skjer når Maggie møter ungdomskjæresten der. For ryktene sier at Jerry er kommet tilbake til hjembyen for godt. Alene.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2000