En mann og hans klokke

ikoniske klokker og historien til dem som bar dem

av (forfatter), Lisbeth Kristoffersen (oversetter) og Stephen Lewis (foto).

Bonnier norsk forlag 2023 Innbundet

En klokke har en historie, den representerer kvalitet og ingeniørkunst og den er en identitetsfaktor.

EN MANN OG HANS KLOKKE er en praktfull gavebok til alle som har et forhold til klassiske armbåndsur. Den er full av fantastiske bilder av de fineste klokkene som er produsert, ledsaget av historiene til kjente menn som har båret dem. Rolexen Sir Edmund Hillary hadde på håndleddet da han besteg Mount Everest. Omega-klokken John F. Kennedy bar da han ble innsatt som president. Elvis Presleys Corum som han ga videre til sin mest trofaste livvakt. Ralph Laurens Cartier som er festet til en klokkelenke kjøpt på Andy Warhol-auksjon. Nas' Patek Philippe som ifølge ham selv passer til alt.

EN MANN OG HANS KLOKKE er en nydelig gave som vil bli varmt mottatt av alle som er opptatt av vakre og tidløse klokker.

Matt Hranek omtaler seg selv som «explorer, eater & drinker» og er grunnlegger av livsstilsmagasinet William Brown. Hans store lidenskap er gjenstander der solid håndverk og et våkent øye for detaljer skinner gjennom, og da særlig klassiske klokker og biler.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2023