Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar opp tema som åpenbok-vurdering, kartlegging og utvikling av læringsvaner, mappevurdering, spørsmål om læringsressurs, samspill og samarbeid og læringsklima og læringskultur. Et gjennomgående tema i boken er å vise hvordan mer læringsbevisste elevnotater, det som kalles læringsboka, gir et bedre redskap for dokumentasjon av og refleksjon over selve læringsprosessen. Forfatterne går også inn på de organisatoriske sidene ved en læringsbevisst skole og tar opp noen av de erfaringene som er høstet fra forsøk med omorganisering av skoledagen. Utviklingsarbeidet er skjedd i den videregående skolen, men vil ha stor overføringsverdi både til grunnskolen og til høyere utdanning. Med litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788276344691
EAN 9788276344691
Språk Bokmål
Sider 265
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket