En krans av sitater

et blikk på de 64 heksagrammene i I'Ching

meditasjoner over menneskenaturens arketyper, kalender over årets gang, utvalg og kommentarer

Juniperus forlag 2022 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

En krans av sitater - et blikk på de 64 heksagrammene i I'Ching Meditasjoner over menneskenaturens arketyper, kalender over årets gang, utvalg og kommentarer av T. E. Holthe

«I'Ching - The Book of Changes», en av de eldste kinesiske bøkene, har i generasjoner blitt brukt som veiledning i livet. "I'Ching" består av 64 heksagrammer eller arketyper. Det er en direkte kobling mellom heksagrammene og det menneskelige DNA, som er forklart i «Et nytt blikk på menneskenaturen - oppslagsbok over Human Design og den indre veven», også av T. E. Holthe.

Et heksagram består av 6 linjer eller 6 stadier i utfoldelsen av arketypen. Både arketypene og deres veier sees i et Human Design perspektiv.
Hvert av de 64 heksagrammene er beskrevet med tre korte dikt i haiku-tradisjonen. I disse diktene ser Holthe på de menneskelige arketypene, og for å utdype det, er det valgt ut fire sitater av mennesker fra forskjellige tider og steder.

Ifølge Human Design er det en direkte sammenheng mellom Zodiaken og de 64 heksagrammene. Det gjør at man kan følge arketypenes endringer i løpet av året, og boken avsluttes med en kalender som viser hvilket heksagram som gjør seg gjeldende fra dag til dag.
Måtte denne samlingen av sitater vekke din interesse for denne visdomsskatten fra Kina.

Forlag Juniperus forlag

Utgivelsesår 2022