Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er delt inn i fire hoveddeler. I den første delen gis et historisk tilbakeblikk på tiltak for barn med særskilte behov, og en omtale av dagens barnehage med idealet om rom for alle med inkludering som overordnet målsetting. I den andre delen står ansvar og arbeidsoppgaver for familien og det profesjonelle hjelpeapparatet i sentrum. Den tredje delen har fokus på barn som av ulike grunner har behov for særskilt hjelp og støtte i barnehagen. Kapitlene i del fire omhandler innhold og arbeidsmåter i en inkluderende barnehage. Boka retter seg mot studenter i førskoleutdanningen og ansatte i barnehager, helsestasjoner, barnevern og pedagogisk-psykologisk-tjeneste. Har biografiske opplysninger om forfatterne og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken er delt inn i fire hoveddeler. I den første delen gis et historisk tilbakeblikk på tiltak for barn med særskilte behov, og en omtale av dagens barnehage med idealet om rom for alle med inkludering som overordnet målsetting. I den andre delen står ansvar og arbeidsoppgaver for familien og det profesjonelle hjelpeapparatet i sentrum. Den tredje delen har fokus på barn som av ulike grunner har behov for særskilt hjelp og støtte i barnehagen. Kapitlene i del fire omhandler innhold og arbeidsmåter i en inkluderende barnehage. Boka retter seg mot studenter i førskoleutdanningen og ansatte i barnehager, helsestasjoner, barnevern og pedagogisk-psykologisk-tjeneste. Har biografiske opplysninger om forfatterne og litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788215003092
EAN 9788215003092
Språk Bokmål
Sider 354
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket