Omtale fra forlaget
Palma Sjøvik har sammen med flere bidragsytere skrevet om den inkluderende barnehagen med fokus på ulike funksjonsnedsettelser og et særlig blikk på utfordringer knyttet til språk- og samspill. Barnehagen skal være et inkluderende fellesskap hvor hvert enkelt barn blir sett på som en unik og viktig personlighet. Mangfoldet blant barna forutsetter god kvalitet på barnehagetilbudet, noe som i stor grad beror på et godt kvalifisert personale. Barnehagelærerne skal gjennom utdanningen tilegne seg solid kunnskap om tilrettelegging for barn med spesielle behov i barnehagen. Boka tar bl.a. opp temaer som barn i sorg og krise, resiliense som tilnærming, det offentlige hjelpeapparat, foreldresamarbeid, bruk av lekemateriale, musikk i spesialpedagogisk arbeid, m.m. Den nye utgaven er grundig gjennomarbeidet og oppdatert i henhold til nye lover og forskrifter. Boka har bl.a. et nytt kapittel om den retten til medvirkning som barn med spesielle behov har. Boka retter seg hovedsakelig mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehager, helsestasjoner, barnevern og pedagogisk-psykologisk tjeneste. Palma Sjøvik har skrevet boka i samarbeid med ansatte ved DMMH: Karianne Franck, Arve Gunnestad, Merete Moe, Kari Hoås Moen, Bodil Mørland, Anne Svendsen og Morten Sæther. I tillegg er det bidrag fra forfatter og forlagsredaktør Vibeke Glaser, Grete Hoven ved Trøndelag kompetansesenter, Lise Trondsen Sagdahl fra NTNU, Marit Stemshaug, tidligere DMMH, og Marit Lillegård Valseth fra Barne-, ungdoms- og familieetaten.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788215024011
EAN 9788215024011
Språk Bokmål
Sider 379
Utgave 3
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket