Emosjonell kompetanse

innsikter og ferdigheter

av (forfatter) og Ellen Wilhelmsen (illustratør).

Koloritt 2006 Heftet

Boken gir en innføring i emosjonell kompetanse for ledere. Den bygger videre på boken " Det 5. trinn, veien til et nytt samfunn", men her knyttes innsiktene opp til det praktiske arbeidet med innøving av nye ferdigheter. Den gir deg praktiske råd for å oppnå fruktbart engasjement, kreativitet og ledelse. Summen av dette skal gi nytt ledelsesverktøy for en ny generasjon.

Det er ikke lenger nøkterne behov, men følelser, som styrer våre valg. Knappheten er borte. Vi har fått den emosjonelle økonomien og massemediene strømmer over av følelser. Forholdet mellom det emosjonelle og det rasjonelle har endret seg. Denne boken gir deg innsikter og ferdigheter som gjør at du kan bruke det rasjonelle til å styre det emosjonelle. Du skaper dine egne valg. Summen av dette gir en ny generasjon ledelsesverktøy og samfunn som både er varmere og friere. "Emosjonell Kompetanse" beskriver neste gene-rasjon kompetansenivå. Boken bygger på etablert viten, men representerer et paradigmeskifte. Vi får her en ny plattform å bygge videre på. . Et nytt paradigme. . En ny plattform for lederskap. . Et nytt nivå for ytelse og utvikling. Transformasjonen har startet.

Forlag Koloritt

Utgivelsesår 2006