Ellens annerledes chat

av (forfatter), Maria Lassén-Seger (illustratør) og Lise Vislie (oversetter).

IKO-forlaget 2006 Innbundet

Ellen inngår et veddemål framfor klassen om at hun skal skaffe seg en kjæreste i løpet av to uker. Hun faller hodestups ut i et typisk Annerledes-eventyr, der menneskene ikke er hva de gir seg ut for, verken i hennes eget halvgale hus eller på internett. Dette er den fjerde boka om Ellen.

Den fjerde boka om Ellen Annerledes er kommet! Bøkene handler om Ellen Østerlund, en ganske alminnelig jente fra Borgå i Finland. Hun bor i en leilighet i en bygård med mange spennende naboer. En av dem er klassekameraten Daniel, som har bodd i London tidligere. Han har to eldre søstre som er bare "så lekre" at Ellen føler seg stygg og dum ved siden av dem. De går i klasse med Ellens storebror Kalle. Ellen har også en lillesøster Maja, som stort sett er i veien. Blant naboene i huset finner vi fru Hellman og katten hennes, Solo, og vi treffer tjukke Haugen som går tur med hunden Laban, som ifølge Ellen kjennes liksom ikke som noen hund, han er mer en lurvete pølse som alltid ser mistenksomt på deg. Ellens tante Anna har også en viktig rolle i Ellens liv. Hun er litt annerledes enn tanter flest.

Forlag IKO-forlaget

Utgivelsesår 2006