Omtale fra forlaget
Elevvurdering vil alltid være en viktig didaktisk faktor i tilrettelegging av undervisningen. Hvilke metoder kan brukes i arbeide med elevvurdering for å fremme tilpasset opplæring, motivasjon og lærelyst. En rekke fagpersoner fra høyskolemiljøet i Norge, konkretiserer hvordan forskjellige metoder kan tas i bruk for å engasjere elevene i egen og hverandres læring i størst mulig grad. Boka er delt i tre: Del 1 gir en innledning om hva elevvurdering er. Del 2 presenterer ulike metoder som kan brukes i underveisvurderingen. Del 3 handler om sluttvurdering. Målet med boka er å gi inspirasjon til utprøving av nye vurderingsmetoder og en klargjøring av forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering. Alle kapitlene avsluttes med didaktiske refleksjoner og refleksjonsspørsmål. Boka kom ut første gang i 2009 og er nå oppdatert med endringer i lov og forskrift som er vedtatt per 1. oktober 2018.
Forlag Pedlex
Utgivelsesår 2018
Format Heftet
ISBN13 9788283721331
EAN 9788283721331
Språk Bokmål
Sider 140
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket