Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
L97 gjør aktivitetspedagogikken obligatorisk. For at dette skal settes i verk, må lærernes vurderingspraksis reflektere mål og arbeidsmåter i planen. Boken tar sikte på å belyse hvordan en målrettet og systematisk vurdering kan føre til læring for den enkelte elev m.h.t. faglig, sosial og metodisk kompetanse. Boken legger spesiell vekt på forholdet mellom vurdering og veiledning. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
L97 gjør aktivitetspedagogikken obligatorisk. For at dette skal settes i verk, må lærernes vurderingspraksis reflektere mål og arbeidsmåter i planen. Boka tar sikte på å belyse hvordan en målrettet og systematisk vurdering kan føre til læring for den enkelte elev m.h.t. faglig, sosial og metodisk kompetanse. Den legger spesiell vekt på forholdet mellom vurdering og veiledning.
Lars Helle er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Stavanger. Han har lang erfaring som lærer i grunnskolen, både på barne- og ungdomstrinnet, og er en etterspurt kursholder.
Forlag Tano Aschehoug
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788251838955
EAN 9788251838955
Språk Bokmål
Sider 345
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket