Elevvurdering

kontroll eller læring?

av (forfatter).

Tano Aschehoug 2000 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

L97 gjør aktivitetspedagogikken obligatorisk. For at dette skal settes i verk, må lærernes vurderingspraksis reflektere mål og arbeidsmåter i planen. Boken tar sikte på å belyse hvordan en målrettet og systematisk vurdering kan føre til læring for den enkelte elev m.h.t. faglig, sosial og metodisk kompetanse. Boken legger spesiell vekt på forholdet mellom vurdering og veiledning. Med litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

L97 gjør aktivitetspedagogikken obligatorisk. For at dette skal settes i verk, må lærernes vurderingspraksis reflektere mål og arbeidsmåter i planen. Boka tar sikte på å belyse hvordan en målrettet og systematisk vurdering kan føre til læring for den enkelte elev m.h.t. faglig, sosial og metodisk kompetanse. Den legger spesiell vekt på forholdet mellom vurdering og veiledning.

Lars Helle er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Stavanger. Han har lang erfaring som lærer i grunnskolen, både på barne- og ungdomstrinnet, og er en etterspurt kursholder.

Bokdetaljer

Forlag Tano Aschehoug

Utgivelsesår 2000

Format Heftet

ISBN13 9788251838955

EAN 9788251838955

Språk Bokmål

Sider 345

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket