Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Grunntanken i boken er at den politiske ideen om å utvikle en inkluderende skole med tilpasset opplæring for alle må betraktes som en lederstjerne vi aldri kan nå, men som vi må strekke oss etter. En konsekvens av dette er at lærere, ledere og rådgivere i skolen må bli innovatører. Forfatterne argumenterer for en profesjonell innovatør- og problemløserrolle, samtidig som de advarer mot byråkratisering av skolen og tendenser til å gjøre lærere og skoleledere til funksjonærer. Boken representerer et forsøk på å operasjonalisere tankegodset som ligger til grunn for ulike teoretiske tradisjoner. I boken utvikler forfatterne sin teori om hva som kan forbedre praksis. Lokalt utviklingsverktøy vil være det beste verktøyet for endring og læring både på individ-, klasse og skolenivå. Har referanser og register.
Omtale fra forlaget
Grunntanken i boken er at den politiske ideen om å utvikle en inkluderende skole med tilpasset opplæring for alle må betraktes som en lederstjerne vi aldri kan nå, men som vi må strekke oss etter. En konsekvens av dette er at lærere, ledere og rådgivere i skolen må bli innovatører. Forfatterne argumenterer for en profesjonell innovatør- og problemløserrolle, samtidig som de advarer mot byråkratisering av skolen og tendenser til å gjøre lærere og skoleledere til funksjonærer. Boken representerer et forsøk på å operasjonalisere tankegodset som ligger til grunn for ulike teoretiske tradisjoner. I boken utvikler forfatterne sin teori om hva som kan forbedre praksis. Lokalt utviklingsverktøy vil være det beste verktøyet for endring og læring både på individ-, klasse og skolenivå. Har referanser og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788215002477
EAN 9788215002477
Språk Bokmål
Sider 212
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket