Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om samtalen mellom lærer og elev. Forfatteren skriver blant annet om hva hun legger i de to begrepene danning og vekst, i tillegg til å utdype demokratibegrepet. Hun skriver om selv utførelsen av samtalen, og om tillitsforholdet mellom lærer og elev. Boka er supplert med eksempler der lærer og andre bidrar med erfaringer. I tillegg har boka drøftingsoppgaver og problemstillinger. Boka er beregnet på lærerstudenter og lærere. Har stikkordsregister.
Omtale fra forlaget
Elevsamtaler har i det siste tiåret blitt et selvfølgelig ledd i læringsprosessen, både i grunnskoler, videregående skoler og voksenopplæring. Å kunne føre gode samtaler med elever følger naturlig av opplæringsloven, hvor kravet om tilpasset opplæring står sentralt, og hvor betydningen av det fysiske og psykososiale arbeidsmiljøet har kommet sterkt i fokus. Elevsamtaler utfordrer lærerrollen, både i forhold til elevsyn, samfunnsyn, kunnskaper og ferdigheter. Denne boken er delvis forskningsbasert og har til hensikt å gi større forståelse og ny kunnskap på feltet. Boken henvender seg i hovedsak til lærerstudenter og lærere. Kirsten Limstrand er førstelektor ved Høgskolen i Bodø og jobber til daglig i lærerutdanningen, men har tidligere lang yrkespraksis fra grunnskolen.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788245004359
EAN 9788245004359
Språk Bokmål
Sider 156
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket