Omtale fra forlaget
Dette heftet handler om elever med stort læringspotensial. Hvordan kan man tilpasse opplæringen for disse elevene? Lærere bør ta utgangspunkt i elevenes ståsted og kjenne deres faglige sterke sider for å kunne tilpasse opplæringen. Dette er positivt for alle elever, men helt avgjørende for dem som har et stort læringspotensial. Ved å bryne seg på komplekse og spesielt utfordrende oppgaver på områder de har et særskilt talent for, vil elevene få lyst til å lære og utvikler på den måten en indre motivasjon. Med Jøsendalutvalget, NOU 2016: 14 og Stortingsmelding 21 (2016-2017) har Norge for første gang både et kunnskapsgrunnlag og et offisielt begrep når det gjelder denne elevgruppen. En har valgt å kalle elevgruppen elever med stort læringspotensial (10-15 % av elevgruppen), en gruppe som også innbefatter elever med ekstraordinært læringspotensial (2-5 % av elevmassen).
Forlag Pedlex
Utgivelsesår 2017
Format Heftet
ISBN13 9788283720518
EAN 9788283720518
Språk Bokmål
Sider 69
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket