Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren retter søkelyset mot elever med generelle lærevansker i den videregående skole. Disse elevene befinner seg i en gråsone, og trenger individuell tilrettelegging. Boka viser hvem disse elevene er, hvilke problemer de har og hvilke opplæringsmuligheter de kan få. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Målsettingen med denne boka er først og fremst å sette fokus på elever med generelle lærevansker, spesielt de som er i aldersgruppen 16-19 år. Disse elevene blir ofte betegnet som en gråsonegruppe, og befinner seg i grenseområdet mellom normalt begavede og psykisk utviklingshemmede. Hensikten er å vise hvilke opplæringsmuligheter denne elevgruppen kan ha i den videregående skolen. I den forbindelse presenteres ulike synspunkt på opplæring med utgangspunkt i Reform 94, læreplanene for videregående opplæring og didaktisk relasjonstenkning. Boka inngår i det nasjonale fjernundervisningsprosjektet Muligheter for alle.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788241707094
EAN 9788241707094
Serie Muligheter for alle
Språk Bokmål
Sider 183
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket