Ekstreme dinosaurer

av (forfatter), Stuart Martin (illustratør) og Nils Petter Thuesen (gjendikter).

Norsk fakta forl. 2008 Innbundet

Her kan du blant annet lese om dinosurenes dolklignende kjever, klør som springkniver, enorme hoder og horn som river opp kropper. Se hvordan de best bevæpnede dinosaurene motsto fiendene sine med solide hudpansere og om hvordan de største av dem var like høye som seks etasjers bygninger. Boka inneholder også plakater, utbrettsark, pop-ups og en dinosaurklo i naturlig størrelse.

Bli med til dinosaurenes verden! Grusomme, raske, fryktelige... Dinosaurene var noen av de utroligste skapningene som har levd på jorden. Fra de oppsto for omkring 230 millioner år siden utviklet de seg til fryktelige drepere med kjever som var store nok til og jafse i seg et menneske. De ble også digre planteetere som fikk bakken til å riste når de gikk. I denne fargerike og spennende boken kan du lære om dinosaurenes rekordholdere - fra kolossale Argentinosaurus som veide like mye som 20 elefanter (!), til kjøtteteren Microraptor som var mindre enn en kylling. Boken har et spennende design som alle barn elsker! Her er det bl.a. store utbrettsoppslag, pop-ups av et dinosaurhode, plakater, røntgenbilde, faktakort og du får også med en dinosaurklo i naturlig størrelse! "Ekstreme Dinosaurer" er spesielt tilpasset norske forhold og tar selvsagt også for seg de nye sensasjonelle funnene på bunnen av Nordsjøen og på Svalbard. Boken passer godt for alle som er interessert i dinosaurer.

Forlag Norsk fakta forl.

Utgivelsesår 2008