Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om ekspansjon og forretningsutvikling, og med utgangspunkt i strategisk analyse viser boka når ekspansjon er lønnsomt, og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne presenterer også et analyseverktøy for ekspansjonsstrategi. Boka retter seg mot studenter på høyere avdeling ved økonomiske høyskoler, mastergradsstudenter i ledelse og strategi, samt fortaksledere. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Denne boken handler om ekspansjon og forretningsutvikling. Med utgangspunkt i strategisk analyse viser den når ekspansjon er lønnsomt, og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Ekspanjon handler om konsernstrategi, men en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstartegier. Boken går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern. Forfatterne definerer og sammenfatter de ulike analytiske stegene som bør gjennomgås for å vurdere om ekspansjon er lønnsomt: Definere og avgrense markedet, Beregne markedets lønnsomhet, Identifisere konkurransefortrinn, Beregne kostnader ved ressursanskaffelse, Beregne kostnader ved aggressiv respons og Velge inngangsstrategi. Erik Jakobsen er førsteamanuensis ved Institutt for strategi på Handelshøyskolen BI. Lasse Lien er stipendiat ved Institutt for strategi på Norges Handelshøyskole.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788241711619
EAN 9788241711619
Språk Bokmål
Sider 219
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket