Eksamenshefte i økonomi og informasjonsbehandling

av (forfatter), Kjell Holst (forfatter), Lars Ottesen (forfatter) og Alf H. Øyen (forfatter).

Fagbokforlaget 2004 Heftet

Inneholder eksempeloppgaver og fire sett eksamensoppgaver med løsningsforslag.

Eksamensheftene i denne serien hjelper elever og privatister med de viktige eksamensforberedelsene. I de skriftlige fagene inneholder heftene de siste og mest aktuelle eksamensoppgavene. Alle oppgavesettene har fullstendige løsningsforslag med kommentarer. I de muntlige fagene er heftene formet som repetisjonshefter. Dette heftet tar for seg eksamensoppgavene til skriftlig eksamen i økonomi og informasjonsbehandling både for elever og privatister. Det dekker perioden fra vår 2002 til høst 2003 (fire sett) for privatister. For elever er det også fire sett, og de dekker perioden fra høst 2001 til vår 2003. Heftet inneholder løsningsforslag til alle settene. I tillegg har forfatterne laget egne veiledninger til begge eksamensformene. Der finner eleven eller privatisten en rekke praktiske tips om blant annet eksamensform, bruk av hjelpemidler, utforming av besvarelsen og vurdering. Forfatterne Pål Erik Svendsen, Kjell Holst, Lars Ottesen og Alf H. Øyen er også forfattere på Økonomiforlagets markedsledende læreverk til faget økonomi og informasjonsbehandling.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2004