Edelweiss

Kolofon 2011 Innbundet

I denne boken forteller forfatteren om sitt liv. Han ble født under annen verdenskrig og hadde norsk mor og østerriksk far. Han vokste opp i Norge og måtte lyve om sin østerrikske herkomst.

Det er i grunnen sunt å grave i fortiden. Det bringer orden i tingene videre i livet. Dersom Otto, min østerrikske biologiske far, hadde unnlatt å svare på mitt brev i 1985, da hadde ikke jeg reist til Østerriket. Da ville livet mitt ha blitt annerledes, og denne historie ikke blitt skrevet. Nå er jeg blitt 67 år gammel, men lider fortsatt under min ulykkelige barndom og oppvekst. Det er så mye som er blitt fortiet og løgner som er skapt. Jeg benytter meg av den demokratiske ytringsfrihet, og fortelle til de som vil lese denne historien slik jeg har opplevd den. Det skulle altså gå 43 år før jeg tok mot til meg å oppsøke min biologiske familie, og få vite det jeg nå blant annet skriver om.

Forlag Kolofon

Omtalt person Werner Albert