Edderkoppenes dronning

av (forfatter) og Ida Skjelbakken (illustratør).

Figenschou 2024 Innbundet

En intens politietterforskning er på gang i Trollheim. To barn har forsvunnet sporløst og ryktet går om at det er en vampyr i bygda. I et forsøk på å ordne opp, drar Adam, Tara og Tobias ned til Helheim for å finne barna. Der har et nytt monster dukket opp: Arakhne, edderkoppenes dronning! En hensynsløs skapning som ønsker å erobre og herske, men hun er også ensom, stadig på utkikk etter ei jente som med litt hjelp kan bli hennes perfekte, åttebeinte datter!

Dette er bok nr. 5 i TROLLHEIM-serien. Den første boken «Kråkeslottets hemmelighet» vant ARKs barnebokpris, de to første bøkene vant prisen for beste illustrasjoner av Kulturdepartmenetet, den fjerde boken «Vampyrer og demoner» ble kåret til ÅRETS BESTE BOK i Norli Juniors lesekonkurranse.

«Håper det snart kommer en ny bok for jeg er hekta!»
- Terningkast 6 fra første testleser av «Edderkoppenes dronning» Martin Benoni (12 år)

Forlag Figenschou

Utgivelsesår 2024