Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka setter fokus på de regler og problemstillinger som antas å være praktiske for næringsdrivende som tar Internett i bruk for kommersielle formål. Boka handler om hvordan virksomheten bør tilpasse sin satsning på Internett til det norske regelverket, særlig med henblikk på domenenavn, beskyttelse av åndsverk, videreformidling, utforming av avtaler og markedsføring. Boka behandler også EUs e-handelsdirektiv og dekker de spesielle skatterettslige og internasjonale problemstillinger som reiser seg når man skal drive handel på nett. Har stikkordregister og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
For ikke så mange år siden ble Internett tatt i bruk kommersielt. Dette har blant annet ført til en oppblomstring av juridiske problemstillinger som er vanskelige å ta stilling til basert på dagens regelverk. Grunnen til dette er hovedsakelig at gjeldende rettsregler er ment anvendt på handlinger som har funnet sted i en fysisk, og ikke en "virtuell" verden. Forfatterne av boka har spesialisert seg på juridiske problemstillinger relatert til elektronisk handel. De gir i boka anvisning på hvilke regler som gjelder for virksomheter som benytter Internett for kommersielle formål.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788205287716
EAN 9788205287716
Språk Bokmål
Sider 187
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket