Dyrenes oppfinnelser

av (forfatter), Gosia Herba (illustratør) og Arne Lindmo (oversetter).

Figenschou 2021 Innbundet

DEN KLASSISKE BOKEN OM DYRENE, MED EN EKSTRA WOW-FAKTOR
***
VISSTE DU AT ett av de raskeste togene i hele verden ble gjort enda raskere og mer stillegående ved hjelp av ISFUGLEN? Eller at TERMITTER hjalp forskerne med å lage hus som holdte seg kjølige selv i varmt vær? Og at BLEKKSPRUTEN kanskje kan lære oss mennesker hvordan vi kan lage en usynlighetskappe?
***
I denne boken kommer du til å møte noen av DE STØRSTE STJERNENE BLANT DYREOPPFINNERNE. De har inspirert menneskene til å utvikle utrolige oppfinnelser, og løse vanskelige problemer. DU KOMMER TIL Å SE PÅ DYRENE MED NYE ØYNE ETTER Å HA LEST DENNE BOKEN.
***
«Boken har masse spennende fakta, teksten er ekstremt tilgjengelig og fristende, og humor og attraktive illustrasjoner engasjere leseren fra det øyeblikket de plukket den opp. [...] 'Dyrenes oppfinnelser' er altoppslukende og inspirerer oss til å se på vår fantastiske dyreverden på en helt ny måte!» . North Somerset Teacher's Book Award
***
«Her er det mange WOW-øyeblikk å glede seg over. Boken er fascinerende og lærerikt og dyrene som er omtalt er mange og varierte.» .Armadillo Magazine
***
«En ekte feiring av dyrene som ofte ligger et skritt foran oss mennesker - også når det gjelder teknologi. [...] En flott sakprosabok som er fascinerende i seg selv, men som også er full av potensial for læreplanen. . Books for Topics
***
Forfatteren Christiane Dorion er en prisbelønt forfatter og pedagog. Hun har skrevet en rekke barnebøker om naturen og har jobbet med WWF og andre miljøorganisasjoner i over 30 år. Du kan besøke nettstedet hennes på www.christianedorion.com.

Forlag Figenschou

Utgivelsesår 2021