Dyregjetteboka

Omnipax 2009 Innbundet

Boka presenterer 10 dyr, og til hvert dyr hører seks bilder. På de fem første bildene vises en liten del av dyret og man får en ledetråd - så skal man gjette seg til hvilket dyr det er. Det siste bildet er av hele dyret og fakta om det. Boka har også en "Huske-spørrelek."

Med flotte fotografier av 10 både kjente og mindre kjente dyr, kan man gjette seg fram til hvilket dyr det handler om. For hvert oppslag får man se et utsnitt av dyret, pluss en ledetråd som kan gi et tips. Og for hver bit, og hver ledetråd dere gjetter på, nærmer svaret seg. Til slutt kommer et flott bilde av hele dyret, sammen med en faktatekst som forteller mer om hvert enkelt dyr. En morsom aktivitetslek for hele familien - på barnas premisser. Men i tillegg kan boka gi selv ganske små barn innsikt i hvordan dyr beskrives vitenskapelig, en kunnskap som kan gi overføringsverdi til andre deler av naturen - for små forskere og nysgjerrigperer.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2009