Omtale fra forlaget
Hva er dybdelæring? Hva er det dybde tilfører foran -læring? Denne boka presenterer et grunnleggende annet syn på læring og dybdelæring enn det kognitivistisk orienterte dybdelæringsbegrepet. Forfatterne tar utgangspunkt i flerfaglighet og presenterer det flerfaglige didaktiske designprosjektet «200 milliarder og 1,» der naturfag, religionsfag, kunstfag og scenekunst møtes og intraagerer. I møtet mellom to ungdomsskoler, en lærerutdanning, et teaterhus og Den kulturelle skolesekken skapes sanselig didaktisk design. Forfatterne har gått inn i disse møtene og formet et svar på hva flerfaglig læring kan være, og hva som er verdien i slik læring.
Svaret er dybde//læring. Det er læring som skjer gjennom samskaping mellom ulike aktører og viser læring som en affektiv, emosjonell, kroppslig, kognitiv og meningsskapende prosess.
Målgruppene for boken er studenter i grunnskolelærerutdanningen, studenter i PPU og lærere under videreutdanning.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2019
Format Heftet
ISBN13 9788215029726
EAN 9788215029726
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket