Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
En leder i dagens og fremtidens skole har som en av de viktigste oppgavene å forvalte og utvikle medarbeidernes kompetanse. Denne oppgaven består dels i å rekruttere de riktige medarbeiderne, dels å kjenne skolens kompetansebehov på kort og lang sikt og dels å legge til rette for utvikling av kompetanse. Disse, og andre viktige skolelederoppgaver, som for eksempel tilrettelegging av arbeidsmiljø og hvordan forholde seg til tillitsvalgte, får du mer kjennskap til i denne boka. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Denne boka inngår i en serie håndbøker om skoleledelse. Boka er skrevet for deg som er skoleleder i grunnskolen eller i den videregående skolen.
Som leder i dagens og fremtidens skole er en av dine viktigste oppgaver å forvalte og utvikle medarbeidernes kompetanse. Denne oppgaven består dels i å rekruttere de "riktige" medarbeiderne, dels å kjenne skolens kompetansebehov på kort og lang sikt og dels å legge til rette for utvikling av kompetanse. Disse, og andre viktige skolelederoppgaver, som for eksempel tilrettelegging av arbeidsmiljø og hvordan forholde seg til tillitsvalgte, får du mer kjennskap til i denne boka.
Du kan lese boka i ett, men den er også ment å være en nyttig oppslagsbok. Forfatteren har lagt vekt på å gi gode, praktiske råd om håndtering av personaloppgaver.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788244608077
EAN 9788244608077
Serie Ledelse i skolen (1)
Språk Bokmål
Sider 132
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket