Omtale fra forlaget
Drømmeorganisasjonen har åtte trekk, som presenteres i hvert sitt kapittel. Ambisjonen er å vise hvordan og hvorfor disse trekkene styrker evnen til endring og innovasjon. I boken kombineres forskningsbasert kunnskap med praktiske eksempler fra konkrete virksomheter. Fagstoffet presenteres i en lett tilgjengelig form og er relevant på tvers av bransjer og sektorer. Boken vil være et nyttig verktøy for alle som vil bidra til bedre organisasjoner. Dette gjør den aktuell for ledere, medarbeidere, konsulenter og studenter. "Drømmeorganisasjonen er så enkel å gå i gang med, så genialt organisert at den framstår rett og slett som både et oppslagsverk og en håndbok. (…) Jeg tror på ham, og jeg håper virkelig at det er mange som allerede er i lederposisjoner som har lyst til å tilegne seg forfatterens metode. Likevel er det kanskje aller viktigst at de som kommer etter i løypa, og nye inn i ledelse av organisasjoner, blir gjort oppmerksomme på dette innholdet." Les hele anmeldelsen i HRmagasinet. "Boken oppleves som både tydelig, lettlest og relevant for endringsagenter på jakt etter inspirasjon og verktøy i arbeidet med å utvikle egen virksomhet til å bli en drømmeorganisasjon. Oscar Amundsen har levert en viktig bok, han vet bedre enn de fleste at selv om ingrediensene er på plass er det fortsatt en jobb å gjøre for å lykkes. Boken anbefales varmt!" - Truls Berg. Les hele saken i INNOMAG. "Selv for en som ikke brenner for organisasjonspsykologi har Amundsen klart å gjøre boken interessant. Språket er også enkelt og flyter godt. (…) Selv om man føler at alt fungerer som det skal i selskapet man leder eller jobber i, kan boken være en tankevekker for noen og enhver. På denne måten er den en fin, liten håndbok i ledelse." Les hele anmeldelsen i Finansavisen. "Enkel og konkret språkbruk er viktig for tilliten til fagfeltet. Oscar Amundsens bok Drømmeorganisasjonen er et solid, faglig forankret bidrag til ledelseslitteraturen." Les hele anmeldelsen i Tidsskrift for Norsk psykologforening. "Boken er veldig anvendelig, uansett på hvilket nivå du befinner deg. (…) Den er kanskje det beste stedet å begynne, hvis du ønsker å få bedre forståelse for hvordan du kan bidra til bedre endringsprosesser og mer innovasjon. Og så er det faktisk helt kjemisk fritt amerikansk business-språk. Så hvis du er litt lei av alle disse flosklene og klisjeene, så kan du bare være helt rolig: I den her boken finner du faktisk ingenting av det". Tor Åge Eikerapen i Lederpodden. Se innholdsfortegnelse
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788205558731
EAN 9788205558731
Språk Bokmål
Sider 152
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket