Drømmedag for King

av (forfatter) og Tania Kjeldset (illustratør).

Gyldendal Tiden 2002 Innbundet

Hunden var alltid bundet i bakgården. Olsen tok ham aldri inn i huset. Av og til, hvis vinden blåste i den retnningen, kunne Ina våkne midt på natta og høre at han klynket sårt. Da fikk hun ikke sove. Lå bare og tenkte på hvor ensom og redd han måtte være ute i mørket helt alene. Mens hun lå slik, tok en plan form i hodet hennes. Hun skulle få han ut av bakgården. Om det så bare var for en dag.

Hunder skal ha noen som er glad i dem og ikke stå i bånd hele dagen! Spennende bok for alle dyrevenner... Kiosken til Olsen er stadig hjemsøkt av tyver, selv om Olsen har gjort nesten alt for å sikre seg. Til slutt går han til det skritt å kjøpe en vakthund, en stor flott schäfer som heter King. Den skal bo i bakgården og passe på. For Olsen er slett ikke glad i hunder, han går aldri tur med den, eller snakker med den. De fire venninnene Ida, Ingrid, Ina og Bjørg er mektig irritert på den ekle kioskeieren som holder slik en flott hund som King Kong innesperret , bestemmer seg for å kidnappe King en søndag Olsen er borte, og gi hunden en riktig drømmedag. King får en fantastisk dag, er med på sykkeltur i skogen, løper fritt og koser seg og får luksusmat. Men .; så viser det seg at det har skjedd noe fryktelig med han var borte, det har vært innbrudd igjen. Og Olsen gir King skylda. Nå vil han selge ham. Drømmedag for King er en riktig spennende fortelling, spesielt for alle som er glad i dyr. Og det ender godt til slutt.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2002