Dribble

Bryggekanten forlag 2022 Innbundet

Anton Karlsen, varamann i Arbeiderpartiet, har skaffa seg Dribbles første el-bil. Han skal kjøre sakte rundt på alle sine oppdrag i bygda. Jomfrutur. Han skal gi folk anledning til å se, spørre og si at han snart blir stående i Dribblebakkene med dau bil og lang nese, han som er så fin på det at han ikke vil kjøre diesel. Men Anton Karlsen er ikke fin på det. Han har lest seg opp på verdens bedrøvelige gang og vet at framskrittet ligger i el. Sjøl har han ikke bevega seg lenger sør i verden enn til en campingplass på Løkken i Danmark. Men han ser seg som globalist. Alt henger sammen med alt, vil han si til de som bryr seg. Denne bilen er bare et ørlite bidrag til en bedre verden. De fleste vil glise skjevt og snakke drit bak ryggen hans. Men hva gjør det? Anton Karlsen har høyere mål i livet enn å stirre på skotuppene og sjekke prostataen.

Forlag Bryggekanten forlag

Utgivelsesår 2022