Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en oversikt over dramafagets utvikling innenfor vårt allmenne skoleverk i det 20. århundre. Den inneholder analyser av viktige verker og retninger innenfor faget, og boken har egne kapitler om dramafaget i forhold til dans, dukketeater og terapi. Et kapittel gir fagutviklingen etter skolereformen på 90-tallet bred omtale. Bokens siktepunkt er å gi grunnleggende stoff til nytte for lærere og studenter, og å åpne for fagdidaktisk debatt og meningsutveksling. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boka gir et bilde av forholdet mellom skole og teater - først og fremst i moderne tid, men også gjennom historiske tilbakeblikk. Her er fyldige analyser av viktige verker og retninger innenfor dramafaget. Boka har egne kapitler om dans, dukketeater/figurteater og forholdet til terapi og funksjonshemmete. De siste kapitlene tar opp den aktuelle debatten i faget og følger nye utviklinger inn i vårt eget århundre.
Boka fungerer som en innføring, og gir en oversikt over dramafaglige tradisjoner og utviklinger.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788251922661
EAN 9788251922661
Språk Bokmål
Sider 398
Utgave 5
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket