Dovres utvalgte

operasjon Spartacus

Vidda forlag 2021 Heftet

Ett annerledes liv - i et norsk nazisamfunn
Martin Brolöcken ble født i 1972, som et ekte nazibarn i et nasjonalsosialistisk Norge. Vi følger ham under oppveksten og inn i arbeidslivet i Det Tredje Riket. Han er oppdratt til å være en del av herrefolket og tilhøre den herskende rase.
Men det er noe som skurrer.
Nye bekjentskaper og hendelser gjør at Martin etter hvert ser det norske nazi-samfunnet med nye øyne. Han setter både ekteskap, karriere og etter hvert også livet på spill.
Bli med inn i det moderne, nazistiske Norge og få et innblikk i hva vi kunne ventet oss om Nazi-Tyskland hadde vunnet
2. verdenskrig. Denne gangen bruker de avansert teknologi for å beholde kontroll over folket.«Grunnideen er kjempegod og original; hvordan ville vår verden og vårt land blitt hvis det var Tyskland som vant krigen?»
Ingebrigt Steen Jensen, forfatter og reklamemann
«Wow, hvilken apokalyptisk røverhistorie. Som kunne ha vært dødelig virkelighet ... Forfatteren må ha jobbet intenst med å samle både sitater og naziforståelse.»
Øyvind Risvik, redaktør og forfatter
«... syntes det var gøy å lese. Brusletto har en klar og direkte fortellerstemme.»
Halvor Hartz, forfatter

Forlag Vidda forlag