Dot-konk

historien om det kommersielle Internett i Norge

av (forfatter) og Magnus Thomsen (forfatter).

Hegnar media 2001 Innbundet

Historien om det kommersielle Internett i Norge er historien om teknologer med visjoner som ble til børsmillioner, om gründere med stort pågangsmot og drømmen om rask rikdom og om etablerte selskaper som kastet seg på Internett-bølgen. Internett skapte eventyrlige rikdommer. Aldri tidligere i historien hadde så mange blitt så rike så raskt. Men for de fleste skulle gleden vise seg å være kortvarig. Boka forteller om de viktigste selskapene, personene og hendelsene som satte sitt preg på utviklingen, både de som lyktes og de som mislyktes.

. Du er invitert til å delta i stiftelsen av et viktig norsk informatikk firma.. Denne invitasjonen fikk femten dataentusiaster tilknyttet informatikkmiljøet ved Blinderen tilsendt den 9. desember 1991. På et pizzamøte tre dager senere ble Norges første Internett-firma etablert. Det nye firmaet hadde som formål . å levere tjenester og produkter som har med informatikk og data å gjøre.. De idealistiske teknologene på Blindern visste ikke da at det lille selskapet de etablerte skulle bli til en av Skandinavias største Internett-portaler noen få år senere.

Historien om det kommersielle Internett i Norge er historien om teknologer med visjoner som ble til børsmillioner, om gründere med stort pågansmot og drømmen om en rask rikdom og etablerte selskaper som kastet seg på Internett-bølgen. Internett skapte eventyrlige rikdommer. Aldri tidligere i historien hadde så mange blitt så rike så raskt. Men for de fleste skulle gelden vise seg å være kortvarig. Millioner ble tapt like raskt som de ble skapt.

Forlag Hegnar media

Utgivelsesår 2001