Donald Duck fra dag til dag

klassiske avisstriper fra 1948

av (forfatter), Bob Karp (forfatter) og Al Taliaferro (illustratør).

Hjemmet A/S 1994 Heftet

Denne utgaven Fra dag til dag, er fra 1948. Det er særlig Bestemor Duck's kvinnesyn som sier noe om brytningstid og at verden har forandret seg etter 2. verdenskrig. Grunnen til at stripene ble så populære, var antagelig at de kommenterte amerikansk dagligliv på en måte som både er morsom og litt ironisk. Sammen med tekstforfatteren Bob Karp laget Al Taliaferro seks avis striper i uken året igjennom fra 1938 til 1965.

Forlag Hjemmet A/S

Utgivelsesår 1994

Serie Donald Duck fra dag til dag (11)