Doktor Proktors prompepulver ; Doktor Proktors tidsbadekar

av (forfatter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Lydbokforlaget 2010 Minnekort

Doktor Proktors prompepulver: Når den litt merkelige Bulle flytter inn i nabolaget, får Lise seg en ny venn. Sammen blir de kjent med den enda merkeligere naboen, Doktor Proktor, som har funnet opp verdens kraftigste prompepulver. I tillegg forteller boka historien om tapt kjærlighet, skumle skurker og grusomme anakondaer. Doktor Proktors tidsbadekar: Doktor Proktor er i trøbbel. Han er fanget i tiden, og ved hjelp av Doktor Proktors tidsbadekar reiser Lise og Bulle for å hjelpe ham. De kommer til Napoleons Waterloo, den franske revolusjonen, og Jean d'Arcs tid. Formålet med tidsreisen er å redde doktorens store kjærlighet, Juliette Margarin - hun har nemlig falt i hendene på den fæle Claude Cliché. Dette er de to første bøkene om Doktor Proktor. For å spille av innholdet på digikortet kreves en Digispiller.

"Doktor Proktors prompepulver": En solfylt dag like før 17. mai ser Lise en flyttebil kjøre opp til nabohuset. Inn flytter Bulle, en gutt nokså utenom det vanlige. Når Bulle og Lise deretter møter den enda mer uvanlige naboen Doktor Proktor, er det starten på en sprø historie om tapt kjærlighet, grusomme anakondaer, dystre fangehull, skumle skurker og ikke minst: verdens kraftigste prompepulver. "Doktor Proktors tidsbadekar": Doktor Proktor er i trøbbel, og nok en gang er det en av hans fantastiske oppfinnelser som sender Lise og Bulle ut på en rundreise i både tid og rom. Først til Paris, men også til Napoleons Waterloo, Den franske revolusjon og Jean D'Arcs tid - alt for å redde livet og kjærligheten.

Forlag Lydbokforlaget

Format Minnekort

Serier Digikort. Lydbok Doktor Proktor (1-2)

Genre Humor

• "Doktor Proktors sensasjonelle samling av D.D.S.Ø.I.F. - dyr du skulle ønske ikke fantes" av Per Dybvig
  • "Pappa er et surrehue!" av Anne B. Ragde
  • "Kafémysteriet" av Martin Widmark
  • "Mamma Mø husker" av Jujja Wieslander
  • "Rampete Robin blir rik" av Francesca Simon
  • "Rampete Robin får lus" av Francesca Simon
  • "Hulebjørnens klan ; Hestenes dal ; Mammutjegerne ; Steppevandringen" av Jean M. Auel
  • "Mamma Mø bygger hytte" av Jujja Wieslander
  • "Svein og rotta på hospitalet" av Marit Nicolaysen