Doktor Einar Lundby

trosvitne og sjelesørger

Luther 2000 Innbundet

Boken er en samlet beretning om Einar Lundbys liv. Han ble født i 1894, var lege, men etter et åndelig gjennombrudd i 1934 oppga han sin legepraksis og virket som predikant og sjelesørger frem til 1978.

Einar Lundby var født i 1894. Han ble lege, men etter et åndelig gjennombrudd i 1934 oppga han sin legepraksis og virket som predikant og sjelesørger i mer enn førti år . til han døde i 1978. Han var en enestående kristen personlighet og samlet store tilhørerskarer over alt hvor han kom. Hans livsnære, varme og muntre forkynnelse fenget alle, og som sjelesørger fikk han bety mer enn noen annen for de mange som søkte ham. . Doktor Lundby. ble navnet på en legende, kjent langt ut over landets grenser.

I denne boken foreligger for første gang en samlet beretning om Einar Lundbys liv. Alle som opplevde ham, vil gjennom boken kunne gjenoppfriske minnet om hans glade og forståelsesfulle forkynnelse og sjelesorg. Og de som ikke fikk møte Einar Lundby, gis her en mulighet til å bli kjent med ham og hans gjerning, den som ble av så avgjørende betydning for utallige menneskers liv og tro.

Forlag Luther

Utgivelsesår 2000