Dødball

Omnipax 2017 Innbundet

Det durer kraftig på nattbordet, et grønnaktig lys får taket til å skinne. Jeg prøver først å la mobilen holde på, late som jeg ikke hører den. Kniper øynene sammen så jeg ikke blir blendet av det sterke lyset, men det er helt umulig. Det stopper aldri.
- Hallo, sier jeg.
- Er det deg, bror? sier Johannes.
Jeg hører pusten hans gå hurtig, nærmest andpusten. Jeg tror han løper.
Johannes rømte hjemmefra for flere år siden. Nå er han tilbake i Oslo og ringer for å høre om lillebroren Henrik spiller dødball. Hva i all verden betyr det? Og hvor blir det av Johannes etterpå? Henrik legger alt annet til side for å leite - til og med følelsene for i Tina, som det var så fint å møte på konfirmasjonsleiren. Sammen med den tidligere nabojenta Paraply og gatebarnet Sherlock starter han jakten på broren. Men det er det flere som gjør...
«Dødball» er en frittstående oppfølger til «En dag skal jeg stupe» (2013). Det er en roman om forventninger, og om å holde fasaden, både som 14-åring og som familie. Og ikke minst, en spennende og actionfylt fortelling om to brødre og en families leting etter hverandre.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2017