Død over Brutus Bicolo!

Gyldendal Tiden 1997 Innbundet

I denne boken befinner vi oss i Londinium, Britannia i år 96 e.Kr. Brutus Bicolo har flyktet fra keiser Domitians tyranni. Han må dra tilbake til Roma for å stå til rette for det han har skrevet om tyrannen, og Garam får bli med.

Fortelling med driv Dette er en skikkelig helteroman! «Her er det spørsmål om å dø med ære eller leve æreløs,» sier dikteren Brutus Bicolo. Vi er i romertiden, og rikmanssønnen Brutus har flyktet til Britannia, men må dra tilbake til Roma for å stå til rette for det han har skrevet. Garam, slaven hans, får bli med, og trekkes inn i dramatiske begivenheter - rettssak, fengsling, rømning, attentat og folkefest er noe av det han blir vitne til og opplever. Død over Brutus Bicolo! anbefales lesehester som vil ha en spennende og godt fortalt fortelling. Telemarksforfatteren Gunnar Sem debuterte i 1968 med Veien til Vestmar. Han har skrevet en rekke historiske romaner for barn, men også spennende samtidsfortellinger. Ved siden av å skrive bøker for barn og unge er han interessert i lokalhistorie og har utgitt bøker for flere historielag, særlig Bamble historielag.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1997