Ditt paradis i utlandet

slik skaper du et bedre liv utenfor Norges grenser

Hegnar media 2017 Innbundet

En håndbok for deg som ønsker å bo eller arbeide i utlandet.

Ditt paradis i utlandet er for deg som ønsker å utforske resten av verden. I dag er mulighetene til å jobbe, etablere forretningsvirksomheter, studere, eller pensjonere deg i utlandet større enn noen gang tidligere. Internett, moderne kommunikasjonsteknologi og globalisering innebærer at du ikke lenger er bundet til landet du ble født i, men relativt lett kan flytte til steder som passer bedre med dine målsetninger.

Drømmer du om å jobbe to - tre timer pr. dag og tilbringe resten av dagen slurpende margaritas på en sandstrand? Hadde det vært spennende å studere finans ved et av verdens beste universiteter? Kunne du tenke deg å lede en internasjonal gruppe medarbeidere i den japanske byen Kobe? Er du interessert i å lære nye språk og bli kjent med fremmede kulturer? Eller er du rett og slett lei av de kalde norske vintrene? I så fall er det ingen grunn til ikke å ta konkrete steg for å søke ditt permanente eller midlertidige «paradis» utenfor landets grenser. Denne boken viser deg hvordan du går frem.

Ikke bare drøm om å tilbringe noen måneder eller år i verdens mest spennende byer! Lær de konkrete stegene du trenger å ta for å gjøre drømmen til virkelighet, lag en plan, og sett planen ut i livet. Om et eller fem år vil du takke deg selv for at du tok et annet valg enn de fleste andre og søkte lykken utenfor Norges grenser.

Thomas Hilmersen har siden 2007 jobbet som journalist for Finansavisen.

I ditt paradis i utlandet lærer du blant annet:
- hva som er viktigst for deg personlig og hvordan dette påvirker valget av ditt nye hjemland
- hvor du finner vakre land og byer hvor prisnivået er under halvparten av det norske
hvorfor det å kjøpe bil i utlandet kan by på overraskende problemer og kostnader
- hvilke land som har null eller svært lav skatt på personlige inntekter

Forlag Hegnar media

Utgivelsesår 2017