Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Pleie- og omsorgspersonell i kommunenes hjemmebaserte tjenester har brukerens hjem som arbeidsplass. Her kan det oppstå motstridende interesser. Skal kommunen som tjenesteyter ivareta brukeren, eller som arbeidsgiver ivareta arbeidstakeren? I denne boken presenteres tiltak for tilrettelegging av brukerens hjem, basert på erfaringer fra et kommunalt pilotprosjekt og et statlig modellforsøk i perioden 1998-2000. Forfatteren drøfter hvordan tiltakene skaper bevisstgjøring omkring arbeidsmiljøspørsmål både hos ledere, ansatte og brukere, og dermed fungerer som en innfallsvinkel for god dialog mellom partene. Boken er først og fremst en håndbok for ledere og ansatte i hjemmebaserte tjenester. Har register.
Omtale fra forlaget
Pleie- og omsorgspersonell i kommunenes hjemmebaserte tjenester har brukerens hjem som arbeidsplass. Her kan det oppstå motstridende interesser. Skal kommunen som tjenesteyter ivareta brukeren, eller som arbeidsgiver ivareta arbeidstakeren? I denne boken presenteres tiltak for tilrettelegging av brukerens hjem, basert på erfaringer fra et kommunalt pilotprosjekt og et statlig modellforsøk i perioden 1998-2000. Forfatteren drøfter hvordan tiltakene skaper bevisstgjøring omkring arbeidsmiljøspørsmål både hos ledere, ansatte og brukere, og dermed fungerer som en innfallsvinkel for god dialog mellom partene. Boken er først og fremst en håndbok for ledere og ansatte i hjemmebaserte tjenester. Har register.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788244608572
EAN 9788244608572
Språk Bokmål
Sider 127
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket