Dikter med dop og andre diktere

artikler om litteratur og beslektede temaer

Chr. Tønsbergs nye forl. 2010 Heftet

Boka inneholder en samling artikler om mediespørsmål, litteratur og språk, hovedsakelig hentet fra tidsskriftet Bokvennen og noen fra Aftenposten og Dagbladet.

Tidligere programdirektør i NRK, Otto Nes, har skrevet en rekke artikler om bøker, forfattere, litteratur generelt og om fjernsynet på nært hold. Disse er nå samlet i boken Dikter med dop og andre forfattere: artikler om litteratur og beslektede temaer. Tittelen henspeiler på åpningsartikkelen om Thomas De Quincey som brukte opium og skrev om sine erfaringer lenge før dette ble aktuelt på 1960-tallet. De omtalte forfatterne er Jane Austen, Samuel Beckett, Aphra Behn, Lewis Carroll, Charles Darwin, Gustaf Fröding, André Gide, Martin Heidegger, Ted Hughes, James Joyce, J. M. Keynes, M. B. Landstad, John Milton, Robert Musil, Harold Pinter, Marcel Proust, John Ruskin, William Shakespeare, Tom Stoppard, Aslaug Vaa, Oscar Wilde, Virginia Woolf m. fl. Artiklene er tilrettelagt som bok av Ragnhild S. Stuler

Forlag Chr. Tønsbergs nye forl.