Digital strategi for alle

av (forfatter) og Eirik Hafver Rønjum (forfatter).

Fagbokforlaget 2015 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.00 (1 terningkast.)

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

I 20 år har vi laget nettsteder, i 20 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, drevet kompetansebygging på brukervennlighet og laget webstrategier. Vi har lært om informasjonsarkitektur, universell utforming og responsivt webdesign. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hva som kjennetegner gode digitale løsninger. Likevel snubler vi gang på gang. Selv om vi har kompetanse på innhold, design og brukeropplevelser, er vi ikke organisert slik at vi klarer å forvalte den på riktig måte. De to største problemene er at vi mangler: - tydelige strategier for hva vi ønsker å oppnå. - rutiner for å forvalte nettstedet på riktig måte. I denne boken vil vi blant annet vise deg hvordan du: - systematisk forvalter og vedlikeholder nettstedet ditt. - prioriterer riktig. - synliggjør kvalitet og forretningsverdi. - bygger opp respekt for webarbeidet i virksomheten. - må organisere deg for å sikre kvalitet og verdi på innholdet ikke bare i prosjektet, men hver dag hele året.
Denne boken passer både for studenter innen journalistikk, medievitenskap og markedsføring og for folk som jobber profesjonelt med websider. Sistnevnte gruppe inkluderer ledere, webkommunikatører, tekstforfattere, redaktører, markedsførere og kommunikasjons- og informasjonsmedarbeidere. Ove Dalen er faglig leder i Netlife Research og jobber med innhold og digital strategi. Han har skrevet bøkene God nettskriving og Effektiv nettskriving og har i 20 år hjulpet store norske mediekonsern, bedrifter og organisasjoner med strategier, kompetansebygging og innholdsutvikling på nett.
Eirik Hafver Rønjum er digital strateg i Helsedirektoratet og regnes som en av Norges ledende eksperter på digital strategi og innhold på nett. Han har jobbet både som journalist, webredaktør og konsulent. Rønjum er en etterspurt foredragsholder i webkommunikasjon.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2015

Format Heftet

ISBN13 9788245018035

EAN 9788245018035

Språk Bokmål

Sider 242

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 0 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket