Digital forretningsforståelse

fra store data til små biter

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2019 E-bok

Gjennomsnittlig terningkast: 5.00 (1 terningkast.)

3 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Alle virksomheter har nå digital strategi som en naturlig del av sine planer. Kravene til at ledere på alle nivå i bedriften skal kunne forstå og utvikle en digital strategi, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken gir grunnleggende forståelse for hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering i et strategisk perspektiv, før den går inn på enheter og teknologier som gjør digitaliseringen mulig. Deretter tar den for seg forretningssystemer, før den fortsetter med aktuelle temaer som sosiale medier, store data og digital markedsføring. Boken avsluttes med kapitler om datasikkerhet og grønn IT. Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og forretningssystemer på høyskolenivå, blant annet på NITH, BI og på Høgskulen på Vestlandet, der han i dag jobber som høgskolelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier, teknologiledelse, strategi og virksomhetsutvikling. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning. De fleste har et bilde av en robot som en maskin i et produksjonslokale, eller en menneskelignende maskin fra populærkulturen. Dette er fysiske roboter, men det fins også virtuelle roboter, som strengt tatt er programvare. Et eksempel på dette er en robot som går gjennom kundedataene i en bedrift, plukker ut de kundene som bedriften holder på å miste etter gitte kjennetegn, og foretar handlinger overfor disse kundene for at de skal forbli kunder.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2019

Format E-bok

ISBN13 9788245030969

EAN 9788245030969

Språk Bokmål

Sider 313

Utgave 3

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 0 0 0 0

Bokomtaler

Lettfattelig og god bok som jeg har benyttet til studier i digitalisering og ledelse. Anbefales.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

3 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket

Andre utgaver