Omtale fra forlaget
Denne boka analyserer det digitale rundt oss, og forklarer begrepene og teknologiene som ligger bak. Store data, nettskyen og sosiale medier blir gjennomgått før boka tar for seg det som påvirker og støtter kjernevirksomheten til bedrifter: forretningssystemene. Bruksområder og oppbygning gjennomgås, og deretter tar boka et lite dykk ned i de tekniske aspektene ved teknologien og enhetene som får det digitale til å fungere. Så løftes blikket til det strategiske nivået og hvordan digitalisert informasjon, og mulighetene som moderne teknologi gir, kan hjelpe virksomheter til å oppnå konkurransefortrinn. Målet med boka er å gi bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Den passer blant annet for økonomi- og samfunnsfaglige studier, teknologistudier og praktikere som ønsker et bedre grep på hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og IS på høyskolenivå blant annet på NITH, BI og på Høgskolen i Bergen, der han i dag jobber som høgskolelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier og e-handel. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788245013597
EAN 9788245013597
Språk Bokmål
Sider 269
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Lettfattelig og god bok som jeg har benyttet til studier i digitalisering og ledelse. Anbefales.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket