Didaktisk refleksjon

frå normative premissar til pedagogisk praksis

av (forfatter).

Universitetsforlaget 1998 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken integrerer pedagogisk psykologi, pedagogisk idéhistorie, skolehistorie og didaktikk til en lærebok. Veien fra premisser til praksis beskrives gjennom teorier, pedagogiske grunnsyn, refleksjoner og læreplan. Disse er alle sentrale begreper i rammeplanen for lærerutdanningen. Med litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Dette er først og fremst ei lærebok i didaktikk, men ho trekkjer mange tråder til andre disiplinar i pedagogikken; pedagogisk psykologi, idéhistorie og skolehistorie m.a. Boka omhandlar og teoriar og ulike pedagogiske retningar, før forfattaran trekkjer linjer til pedagogisk grunnsyn. Intensjonen er å klarleggje strukturar, slik at lesaren lettare kan utvikle ei heilskapleg forståing av didaktikk. Ei bok for studentar i pedagogisk utdanning ved høgskolar og universitet,men også for praktiserande lærarar.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1998

Format Heftet

ISBN13 9788200127864

EAN 9788200127864

Språk Nynorsk

Sider 167

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket