Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken integrerer pedagogisk psykologi, pedagogisk idéhistorie, skolehistorie og didaktikk til en lærebok. Veien fra premisser til praksis beskrives gjennom teorier, pedagogiske grunnsyn, refleksjoner og læreplan. Disse er alle sentrale begreper i rammeplanen for lærerutdanningen. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Dette er først og fremst ei lærebok i didaktikk, men ho trekkjer mange tråder til andre disiplinar i pedagogikken; pedagogisk psykologi, idéhistorie og skolehistorie m.a. Boka omhandlar og teoriar og ulike pedagogiske retningar, før forfattaran trekkjer linjer til pedagogisk grunnsyn. Intensjonen er å klarleggje strukturar, slik at lesaren lettare kan utvikle ei heilskapleg forståing av didaktikk. Ei bok for studentar i pedagogisk utdanning ved høgskolar og universitet,men også for praktiserande lærarar.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788200127864
EAN 9788200127864
Språk Nynorsk
Sider 167
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket