Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en oversikt over tradisjonelle didaktiske emner som undervisningens formål, innhold, metodikk og evaluering. I tillegg drøftes skole og undervisning i et utviklingsperspektiv i lys av begreper som skolebasert vurdering, systemvurderinger og rammefaktorer. Forfatteren drøfter temaene fra et personalt-eksistensielt perspektiv, et vitenskapsteoretisk perspektiv og et historisk perspektiv. Han viser både sammenhenger og forskjeller mellom tradisjonell didaktikk og didaktikk i et forandrings og utviklingsperspektiv. Boken er beregnet for studenter i pedagogikk. Har innholds- og personregister.
Omtale fra forlaget
Boka gir en oversikt over tradisjonelle didaktiske emner som undervisningens formål, innhold, metodikk og evaluering. I tillegg drøftes skole og undervisning i et utviklingsperspektiv i lys av begreper som skolebasert vurdering, systemvurderinger og rammefaktorer. Forfatteren drøfter temaene fra et personalt-eksistensielt perspektiv, et vitenskapsteoretisk perspektiv og et historisk perspektiv. Han viser både sammenhenger og forskjeller mellom tradisjonell didaktikk og didaktikk i et forandrings- og utviklingsperspektiv. Boka er skrevet for studenter i pedagogikk.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788205299054
EAN 9788205299054
Språk Bokmål
Sider 221
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket